Jeg er kommet hjem i mere eller mindre god stand.

Hello world, I’m back! Åh, hvor har det dog været en fantastisk ferie. Men det har været lidt hårdt at komme hjem igen… På ferien havde jeg nemlig gået og funderet over, om jeg måske var sådan lidt et supermenneske a’la Cat Crawfield – altså bare minus vampyrslagtninger, halvvampyr og Bones.. og måske også minus nogle andre essentielle ting, men ellers i bund og grund præcis ligesom hende. Jeg oplevede nemlig, at jeg næsten ikke havde nogen tømmermænd, selvom jeg indtog utrolige mængder alkohol stort set hver evig eneste dag i 10 dage. Og det er bestemt ikke sådan min verden plejer at se ud, dagen efter indtagelsen af alkohol. Derudover kunne jeg pludselig indtage mad, der var så stærkt, at det gav tårer i øjnene. Det vilde var, at jeg ikke spiste det, fordi jeg deltog i en manddomsprøve mod en masse backpackere, som ellers ville være det mest naturlige. Jeg spiste det faktisk, fordi jeg syntes det smagte godt. Jeg blev endnu mere overbevist om min supermenneskelighed, da jeg landede i Danmark igen. Jeg kom hjem, fik en dejlig modtagelse af hr. mand (der så ud til at have klaret mit fravær meget godt. Måske lidt for godt…) , gik i seng en time tidligere end normalt, og kunne endda stå op klokken alt-for-tidligt, for at cykle på arbejde. Cykelturen var endda fantastisk, og jeg havde optur og hyggede mig gevaldigt. Alt sammen noget som normalmenneske-Carina ikke ville have klaret, var jeg overbevist om.

Men så blev klokken 1200, og alt min supermenneskelighed forsvandt – med tilbagevirkende kraft, vel at mærke. Jeg kunne næsten ikke holde mine øjne åbne, jeg var simpelthen så træt. Træt helt ind til benet. Jeg kan ikke fortælle hvad jeg lavede på arbejde de sidste timer, for jeg aner det ikke – men formodentlig brugte jeg tiden på at se pisse travl ud, imens jeg bællede den ene kop værkstedskaffe efter den anden. Det var den eneste måde jeg kunne overleve på. Da jeg endelig fik fri og cyklede hjem, overvejede jeg, at lægge mig til at sove i vejkanten. Vejret var jo godt. Men jeg fandt den sidste rest af supermenneske frem i mig og kæmpede mig hjem – godt hjulpet af al den koffein, jeg havde indtaget. Da jeg kom hjem gik jeg ud som et lys.

Nu er det søndag, og jeg har brugt hele ugen på at overleve på arbejde, cykle hjem i sneglefart og er gået tidligt i seng. Hr. mand har stået for alt det praktisk – jeg har ikke engang haft overskud til at diktere aftensmaden. Det plejer jeg ellers at være vældig god til. Og når jeg siger, at jeg er gået tidligt i seng, så er det helt bogstavligt – klokken har været mellem 1900-1930 de sidste dage. Jeg ville helst være gået i seng klokken 1700, men hr. mand overbeviste mig om, at det ville være smartere at vente. Samtidig har jeg været ramt af de dersens tømmermænd, som jeg burde have oplevet på ferien. Jamen, det er rigtigt! Jeg føler jeg har tømmermændshoved og -mave. Så meget for at være supermenneske. Selvom jeg må sige, at det var vældig sjovt i de 14 dage det varede.

Nåh, men jeg har ikke nok energi til at fortælle detaljeret om min ferie. Jeg kan dog lige overskue, at vise lidt billeder. Trods alt.
^ Vores hjemgade i Bangkok. Vældig hyggeligt sted, der næsten ikke lugtede af mødding.
^ Obligatorisk tuk-tuk-billede. Med vindblæst hår.
^ På bar i Krabi, hvor cocktailsene var utrolig lækre og voldsomt billige. Og åh, nogle gode smøger!
^ På færgen fra Krabi til Koh Pih Pih (eller som en lokal restaurant stavede det: Pee Pee, haha!)
^ Høhø.
^ Vores strand på Kho Phi Phi.
^ Og udsigten fra vores lille bungalow.
^ Ung med de unge og drak alt for mange buckets.
^ Solskoldet.
^ På longtail boat-tur for at komme ud at snorkle. Ih, nogle fine fisk vi fik kigget på.
^ Mig på “The Brick” – et diskotek uden nogen turister overhovedet, altså bortset fra mig og mine rejsefæller. Det betød også, at jeg pludselig var lidt som en turistattraktion: bleg og over dobbelt så høj som gennemsnitshøjden for de fleste asiater.
^ Too many buckets!
^ Thai-massage iført utrolig lækker thai-tøj. Ja, jeg ved godt billedet er elendigt. Men det er det eneste bevis på, at jeg har fået massage 10 gange på 10 dage. Åh, min krop var som smør de sidste dage i Thailand.
^ Jeg blev opgraderet til business class på flyturen hjem fra Dubai til København. 7 timer i himlen! Jeg udnyttede det til fulde: massage i stolen hele vejen hjem, spiste og drak alt jeg fik tilbudt, og så alle de film jeg kunne nå på den store skærm.
^ Indtog morgenmad på business class i liggende stilling, med massage i ryggen og Wall-E på tv’et. God afslutning på en fantastisk ferie!

Det endte selvfølgelig med lidt mere end “lidt” billeder… jeg er så dårlig til at fatte mig i korthed!

Håber I har en skøn , skøn søndag! 🙂

4 meninger om “Jeg er kommet hjem i mere eller mindre god stand.”

1. Dejligt at du har haft en god tur, selvom de forsinkede tømmermænd lyder forfærdelige! Lad os håbe, at du snart finder supermenneske-energien igen. 😀

1. Jeg kan desværre fortælle, at de der supermenneske-energier er laaaangt væk, haha. Orker næsten ikke engang tage på arbejde for tiden. Heldigvis har det været kage på arbejde hver evig eneste dag i denne uge – så jeg har lige kunne overskue det 😀